Květen 2011

New york - část 2

28. května 2011 v 19:00 | Lenka |  Co stojí za to vidět :)
Hned po vyhlídce z Empire State na nás čekal celodenní maraton po horním Manhattanu. Viděli jsme snad všechno co za vidění stojí. Naprosto mě dostala neskutečná kombinace starých a moderních budov.
Celé město bylo plné parčíků se stolky a lavičkami. Květiny a rostliny jste našli téměř na každém rohu.
Co bylo pro mě ale na celém Manhatanu to nejúžasnější byl Central park. Rozlehlá plocha zeleně, kde najdete všechno od jezírka s lodičkami, přes dětské hřiště až po ZOO.
Všechny travnaté plochy byly přístupné, všechno v parku zkrátka a jednoduše slouží lidem, včetně bronzové sochy Alenky v říši divů, která je neodolatelná hlavně pro děti :)
Náš průvodce Traiko (úplně vlevo) a někteří unavení účastníci odpočívají
Další den výlet metrem až dolů k vodě. Navštívili jsme Sochu svobody i Liberty Island.

A potom zase přesun pěšky zpět . Nejprve kolem rozestavěných mrakodrapů , které budou na místě "Dvojčat"
Procházka po Brooklyn bridge
Šli jsme přes naprosto přelidněnou Čínskou čtvrt se spoustou stánků s rybama, ovocem....
Narazila jsem na ovoce, které jsem do té doby neviděla....
Dál postupně přes "Malou Itálii" a Soho se spoustou galerií konečně zpět na Penn station, kde byl náš hotel. Rychlá sprcha a pak večeře v jazzovém klubu BB Kinga.
Když jsem zjistila, že orientace ve městě je tak jednoduchá, hned další den jsem opustila skupinu, která se hromadně jela podívat na nějakou letadlovou loď, atomovou ponorku a podobné válečné nesmyly, které mě jako pacifistu naprosto nezajímají. A vydala jsem se na procházku po NY sama. S cílem Central park a MET (metropolitní muzeum), kde zrovna byla výstava Alexandra McQueena. Bohužel byl vevnitř zákaz focení :(
Našla jsem v Central parku uličku Strawberry fields, a položila kytičku na památník Johna Lennona.
Tady je dům kde Lennon žil a před jehož vchodem ho 8.12.1980 Mark Chapman zastřelil.
Cestou jsem se trochu věnovala obchodům s oblečením :) a vůbec tomu jak se lidi v NY oblíkají.
Tuhle fotografii jsem si musela vypůjčit, ale skvěle vystihuje oblečení New yorčanek - stylová v každé situaci!
Našly se i super modely jako třeba tento na schodech MET.
Cestou zpět jsem narazila na úžasnou pekárnu Magnolia bakery, kterou jsem nemohla minout. Protože cupcakes jsem ochutnala už v pekárně u central parku tady jsem si koupila cookies, které jsem si užila na lavičce v Bryant Parku.

Co víc říci!? New york bych popsala jako jeden velký SKVĚLÝ chaos!

Místo, kde si každý přechází kdy se mu zachce, i když naproti němu svítí velká červený ruka a nápis obrovskými písmeny "přecházejte na znamení".

Místo kde si každý říká co chce a kde chce a zpívá když chce...a občas ho i někdo poslouchá.

Místo kde obrovské auta (které jsem zapoměla jak se jmenují), propletené s mořem žlutých taxíků jezdí zdánlivě chaoticky a bez pravidel silničního provozu.

Místo kde vás na každém rohu překvapí jiná vůně. Ať to je vůně opékaného masa ze stánků, koblihy z Dunkin' Donuts, nebo káva ze Starbucks coffee.

Místo kde potkáte lidi tu snad všech možných barev pleti, vyznání, národností....

Místo, které se nedá slovy popsat a přiblížit ani prostřednictvím fotek či videa , ale je potřeba nasát do sebe jeho úžasnou energii, která ve vás zůstane ještě dlouho po návštěvě tohoto města o kterém se říká že nikdy nespí.

Prostě a jednoduše : Zamilujete si ho! A i když ne.... určitě na něj nikdy nezapomenete!

New york - část 1

28. května 2011 v 10:54 | Lenka |  Co stojí za to vidět :)
Tak konečně jsem se dostala k probrání fotek.
A moje pocity z New yorku? Ač nemám vůbec ráda velká města, tak tohle MĚSTO mě opravdu dostalo.
Za 5 dní jsme s naším skvělým průvodcem Traikem prošli téměř celý Manhattan pěšky. Nohy mě bolely asi ještě týden, ale rozhodně to stálo za to! Bohužel jsme ale neměli času zůstat na některých místech tak dlouho jak bych chtěla.
Začátek nebyl úplně nejlepší. Po příšerných zpovědích letištní bezpečnostní služby typu "kdo vám balil zavazadla, zůstali někde bez vašeho dozoru..." na které odpovídali někteří mí spolucestovatelé stylem " balila je maminka, mě vždycky balí maminka..." jsme velmi rychle zjistili že s těmito chlapci asi sranda nebude a na otázky o tom jaké máme u sebe přístroje na bateri a kdo nám ty baterie dal jsme odpovídali rozumně a pravdivě.
Díky následnému flirtování s odbavovacím úředníkem jsem dostala místo u okýnka, takže mám i foto z letedla :)
Ještě nad Evropou
Po téměř 9 hodinovém letu vyplněném čtením, filmem a povídáním si s paní - Češkou , která už 10 let v NY žije se pod námi objevil New york

Měla jsem trochu strach jak zvládnu pohovor s imigračním úředníkem. Ten na kterého jsme narazila já ale měl zrovna nějaký kýchací záchvat, takže mi jen kuse sdělil ať si udělám sken očí a otisky prstů a bouchl razítko do pasu.
Na letišti jsme si zavolali odvoz. Po chvilce se objevil asi 200kg a 2 metrový černoch, který nám na otázku - jestli je ze společnosti Super Shuttle odpověděl s huronským smíchem "I come from hell - přicházím z pekla" Naložil nás mírně překvapené do mikrobusu a odvezl přímo do centra Manhattanu k našemu hotelu.
Po ubytování jsme hned šli na krátkou procházku na Time Square.

Trošku jsem si pohrála s barvami na fotce

Druhý den hned ráno nás Traiko vzal na Empire State Building odkud nám ukázal jak se na Manhattanu orientovat. Je to opravdu naprosto jednoduché.
New York City je tvořen pěti částmi: Manhattan (na stejnojmenném ostrově), Brooklyn a Queens (na ostrově Long Island), Bronx (na pevnině) a Richmond (na ostrově State Island).
Pokud si představíte šachovnici, vězte, že svislou řadu tvoří "Avenues" (bulvár, třída) a vodorovnou "Streets" (ulice). Směrem na sever čísla ulic přibývají a na jih ubývají, takže na každém rohu máte jasnou představu kde přesně stojíte :)
Ujít jeden "blok" (ulici) trvá zhruba minutu, takže když vím že jsem na rohu 5Av a 23st a jdu na 41st bude mi cesta trvat 18 minut (pokud teda umíte počítat :) )
Nějaké fotky z vyhlídky na Empire State - mimochodem cesta výtahem nahoru (80 pater) trvala přesně 1 minutu.

Pojďte s námi do pohádky....

25. května 2011 v 19:52 | Lenka |  Co stojí za to vidět :)
.... projdeme se pohádkovým lesem :)

Tak jako každoročně :)
V cíli budou na děti čekat kromě občerstvení i koně k projížďkám a pro starší střílení ze vzduchovky.

Jedu na výlet

1. května 2011 v 13:40 | Lenka |  Jen tak ...
Ve čtvrtek odjíždím na výlet a to ne na lecjaký. Za týden touto dobou se budu procházet po New yorku!

Mám velké plány - kromě obvyklých turistických atrakcí jako Socha svobody, Empire State Building ... mám své vlastní cíle.
URČITE MUSÍM:
1) ochutnat vyhlášené hot dogy v Gray´s Papaya a Nathan's Famous! Čokoládový mražený jogurt Pinkberry a cheesecake - nejlepší je prý v Pasticceria Mama Leone v Brooklynu, ale tam mám zakázáno chodit :( - tak musím objevit nějakou jinou možnost
2) najít a vyplenit outletové obchody :) Nejlépe si přivést lodičky Jimmy Choo nebo Christian Louboutin , tak jsem zvědavá s čím přijedu ....
3) navštívit nějakou show na Broadway , ale to nevím jak se mi podaří, protože mám zakázáno vycházet po setmění sama z hotelu - nezbyde než zlomit někoho aby šel se mnou. Snad to nebude problém.

Jsem zvědavá, jak se mi bude NY líbit. Nikdy to nebylo přímo moje vysněné město, ale čím víc si o něm čtu a zajímám se tím víc se tam těším. Zbývá mi už jen (kromě toho že musím aspoň mírně nadehnat dobu co nebudu v práci) sbalit kufr, důkladně připravit foťák a ve čtvrtek se dopravit na letiště.
Přímo tady je hotel, kde budeme bydlet. Tento prohlížeč map je úplně úžasný!
Dá se projít každá ulice. Právě jsem šla od hotelu na Broadway (cca 15 minut chůze)