Provence 2011 - 2.den - okrové skály - Roussillon

17. července 2011 v 19:30 | Lenka |  Co stojí za to vidět :)
Druhý den pobytu - hned po snídani jsme se vydali do sousední vesničky Le Petit Coustellet na tradiční farmářské trhy.
Těžko popisovat všechny , vůně barvy a chutě co jsme tam potkali. Našli jste tu vše počínaje kabelkami vyrobenými z korku, přes mýdla, místní vína, až po potvory z moře vytažený!
Nás samozřejmě nejvíc zajímal až neskutečný výběr sýrů. Hned po první obhlídce jsme došli k závěru, že budeme muset rychle doplnit hotovost (jakže se francouzsky řekne bankomat!?) , neboť návštěvy v obchodních centrech kde se dá platit kartou jsme po první návštěvě marchés fermiers neviděli jako příliš realistické.
Takže nakoupeno (mimochodem jsem narazila ve stánku se starožitnostmi na nádhernou sadu džbánečků a misky na trojdílném tácku JEN za 6 E - no to jsem tam prostě nemohla nechat). Potraviny uloženy do chladu a odjezd do nedalekého Roussillonu. Po chvilce váhání, kterou z turistických tras zvolit (Francouzi neznalí odolnosti našich dětí nám radili tu nejjednodušší) jsme se vydali po středně náročné cca 5km.
Po krátkém , zato pěkně strmém stoupání se nám dostale neskutečného pohledu na nádherně zbarvené skály.
Kdysi se tu těžilo 17 barevných odstínů okru - fialový, červený, oranžový, žlutý a mnoho dalších. Historie tohoto naleziště sahá až do doby před 230 miliony let, kdy byla ještě celá Provence zalitá mořem. Písek na dně obsahoval železo, které později oxidovalo, tak vznikl okr.
Snadný výstup nahoru
Mnohem horší sestup dolů
Ale pohled shora byl jeden z nejkrásnějších zážitků (nepočítám - li jídlo), který jsme v Provence měli
Tak a zpět v Oppede. Roger, kterému po letmém pohledu bylo naprosto jasné odkud se vracíme, nás poslal osprchovat - mimochodem pokud se na toto místo vypravíte ROZHODNĚ si neberte na sebe čisté (nedejbože bílé) oblečení !!! - a na náš dotaz kde je nějaké nejvhodnější místo na piknik vytáhl ze sklepa skládací stůl a židle a poslal nás na náměstíčko. Tady jsme si rozložili a postupně zlikvidovali téměř vše co jsme na trzích nakoupili.
Zítra - nebo až se k tomu dostanu - výlet do Avignonu :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ella Ella | Web | 18. července 2011 v 8:58 | Reagovat

Ve Francii jsem jeste nebyla , tak jsem rada ze  muzu kousek Francie videt  z vaseho pohledu a take jsem rada ze je to jinde nez v Parizi.Tesim se na dalsi pokracovani. :-D

2 safrysek safrysek | 18. července 2011 v 14:24 | Reagovat

No to je parádní povídání - už se těším na další a jistojistě Tě budu nejspíš otravovat s kontakty na ubytování :o)))
Pa ;-)  :-D

3 aimehenry aimehenry | 18. července 2011 v 21:01 | Reagovat

...drahá...už se těším jak spácháme nějaké to Skotsko a podobně. ;-)

4 Amelie Amelie | Web | 24. července 2011 v 13:02 | Reagovat

Nádherné fotky, krásné zážitky.

5 Jana Jana | Web | 27. července 2011 v 15:06 | Reagovat

Lenko, ty dva články o dovolené v Provence mě normálně dojaly... i když Tě vlastně neznám, jsem moc ráda, že sis splnila tenhle velký sen. Díky za sdílení a těším se na Avignon. :-)

6 Vendelinka Vendelinka | E-mail | 10. července 2014 v 12:00 | Reagovat

dekuji za inspirativni clanek, nasla jsem u vas spoustu tipu na dovolenou :) pokud mate rada provance, oplatkouo vam muzu doporucit tyto <a href="http://www.beautifulhome.cz/provance/">dekorace provence</a>, uz jsem si je poridila a jsou uzasne :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.